Šitie bez strihu: Jednoduchý pohodlný sveter

31. decembra 2019, uniprasma, Vytvorenie nového modelu / Create new model

Sveter nemusí byť len štrikovaný, je možné si ho jednoduchým spôsobom ušiť. Veľmi nenáročný koncept pre začiatočníka, stačí kúpiť úplet alebo iný vhodný typ látky. Bez strihu, ako vzor môže poslúžiť iné tričko či sveter. Je to nekomplikovaný postup zošitia dvoch častí – netopierí štýl, nie je potrebné šiť samostatné rukávy.

 

Postup:

Podľa trička som si naznačila strih na látku, obkreslením kriedou alebo špendlíkmi. Netradične som začala výstrihom, ak by sa nepodaril, bola ešte možnosť ho opraviť – urobiť nový a celý kus dielu mierne posunúť nižšie. Ak látka neposlúcha a špendlíkmi sa nedarí namodelovať ten správny oblúk, po uchytení špendlíkmi to odporúčam prešiť ručne, len „nahrubo“, veľkými stehmi a farebnou niťou. Následne si výstrih prešijem na stroji, pekne pomaly a po ušití farebnú niť jednoducho potiahnem.

 

Špendlíkmi si obe časti spojím a už len jednoducho zošijem. Na spodok som všila gumičku a na plecia som prišila malé zaujímavé gombíky, aby bol sveter odlišnejší a krajší. Tento jednoduchý voľný svetrer nosím rada, sprevádza ma najmä na cestách, keďže nie je krčivý.

#šitie #bez strihu #sveter #biela #klasika #urob si sám #jednoducho #móda