Nová šik kabelka a rúška – recykláciou oblečenia k užitočným kúskom

22. novembra 2020, uniprasma, Recyklácia / Upcycling

Čas tejto sukne uplynul… kúpila som ju v second hand obchode a v momente, keď som ju zbadala, vedela som presne, čo z nej ušijem. Sukňa bola z ušitá z veľmi pevnej bavlnenej látky a s pekným vzorom, jednoducho ideálna pre kabelku. Do vnútra som použila podšívku z inej starej kabelky, ale musela som ju dodatočne upravovať a prešívať, keďže mala iný tvar. Aby bola kabelka pevnejšia, medzi podšívku a povrchovú látku som použila na spevnenie výplň z veľmi starej, už rozpadnutej tašky na počítač. Doma som tiež našla nepoužitý hnedý zips, musela som dokúpiť iba hnedý bavlnený pás na remienko, tiež úchytky a karabinky.

Tašku som ušila ešte počas prvej vlny, keď boli zatvorené všetky obchody, takže som nemala žiadnu možnosť dokúpiť látku. Sukňa nebola veľká a preto na spodnú časť (dno) kabely som použila zvyšky sukne, keďže ani doma som nenašla kúsok látky, ktorý by farebne ladil. A vôbec to nevyzerá zle, dno som ušila zo štyroch, veľkostne rôznych pásov, po krajoch farebných, ktoré sú zošité s predným a zadným dielom kabelky, vyzerá to dobre.

Kabelka sa hodí na mnohé príležitosti, do mesta či iné voľnočasové aktivity a pri správnej kombinácií s pracovným outfitom ju nosím občas aj od práce ako tašku na laptop.

 

A využila som naozaj všetko do posledného kúska, nič nevyšlo navnivoč. Z farebnej bavlnenej podšívky som razom ušila dve rúška, bez strihu, iba som skúsila, poskladala som látku, koľko jej bolo a po bokoch som to zošila. Rúška sú dvojvrstvé, ale keďže látka je poskladaná na oboch stranách, všade, kde je látka preložená sú vlastne štyri vrstvy látky. A pre istotu je tam aj otvor z vnútornej strany, je schovaný pod zloženou látkou. Otvor je po celej šírke rúška, a tak je možné do vnútra vložiť akýkoľvek filter, vreckovku či ďalší kúsok látky pre väčšiu ochranu. Látka je husto tkaná a bavlnená, je možné ju prať či žehliť na vysokých teplotách. V jari, keď bolo všetko zatvorené a rúšok nedostatok, poslúžili a slúžia dodnes, sú originálne a veselo pestrofarebné.

 

Kabelka

 

Rúška

Zadná (vnútorná) strana

 

Predná (vonkajšia) strana