Rúška, aktuálna povinná súčasť outfitu

31. decembra 2020, uniprasma, Recyklácia / Upcycling Vytvorenie nového modelu / Create new model

V týchto krušných časoch, ktoré neočákavane v roku 2020 nastali, sa stali rúška potrebnou a každodennou súčasťou nášho vychádzania von či do práce. Prvé rúška som amatérky ušila ešte v marci a apríli, keď boli všetky obchody takmer zo dňa na deň zatvorené a musela som improvizovať a použiť naozaj iba doma dostupné materiály. Kvalitné trojvrstvové rúška boli šité z bavlnenej látky, kde jedna vrstva je s otvorom pre prípadnú ďalšiu vrstvu v podobe filtra, ďalšej látky alebo vreckovky. Keď som už bavlnu nemala, prípadne som chcela farebne zaujímavé rúško, použila som aj iný materiál,  napríklad na vrchnú časť a zvyšné dve vrstvy ostali bavlnené, vždy aj s otvorom, pre prípadný filter či inú zvýšenú formu prevencie. Mnohé boli ušité bez akéjkoľvek predlohy, len taký vlastný pokus, ale neskôr som sa inšpirovala strihmi dostupnými na internete. Mám obzvlášť rada tie, ktoré sú „vypuklé“ pri nose, teda v prešité v polovici tváre, výrazne lepšie sa v nich dýcha a rozpráva, aj počas akýchkoľvek stretnutí v práci. Pestrofarebné sú pre zmenu veselé. Väčšinou som nosila so sebou v kabelke aj 2 či 3 kúsky, aby som ich mohla počas dňa striedať.

 

 

 

Vnútorná strana

 

Vnútorná strana

 

Vonkajšia a vnútorná strana

 

Vonkajšia/predná strana troch rúšok