Založ si blog

Šitie bez strihu: šaty či tričko s dlhým rukávom z dvoch dielov

Tričko s dlhým rukávom

Voľné tričko bolo ušité veľmi jednoduchým spôsobom iba z dvoch dielov aj s rukávmi, ako vzor poslúžil môj červený sveter ušitý pred nejakým časom. Krátky návod k ušitiu (s fotogalériou) v predcházajúcom článku.

 

Letné šaty

Zo zvyšného kusu látky boli ušité šaty rovného strihu, nič iné mi nenapadlo, látky už veľa nebolo a bola zúžitkovaná do posledného centimetra. Šaty boli vystrihnuté podľa obyčajného trička a aj tak ušité, bez akýchkoľvek záševkov, ktoré by formovali postavu, teda štýlom „oversize“ a dĺžka prispôsobená po kolená. Pôvodné rukávy sa veľmi nepodarili, respektíve boli urobené relatívne dobre, ale ja som nebola spokojná na sto percent, preto boli po dokončení celých šiat ešte raz prešívané. Kedže sa mi prešívaní podarilo urobiť aj malú dierku a látky už naozaj nebolo, zachránila som to saténovým tenkým lemom.

 

#šitie #bez strihu #tričko #šaty #urob si sám #jednoducho #móda

Jednoduchá recyklácia

14.02.2021

Keď sú všetky obchody zatvorené, tieto rúška boli ušité zo starých bavlnených nohavíc. Dvoj aj trojvrstvové látkové rúška vznikli recykláciou, sú šetrnejšie k životnému prostrediu (v porovnaní s jednorázovými rúškami) a je možné ich vyprať aj jednoducho v práčke. Môžu byť aj kombinované s FFP respirátormi, aby ladili s outfitom. Pri oprave bundičky [...]

Rúška, aktuálna povinná súčasť outfitu

31.12.2020

V týchto krušných časoch, ktoré neočákavane v roku 2020 nastali, sa stali rúška potrebnou a každodennou súčasťou nášho vychádzania von či do práce. Prvé rúška som amatérky ušila ešte v marci a apríli, keď boli všetky obchody takmer zo dňa na deň zatvorené a musela som improvizovať a použiť naozaj iba doma dostupné materiály. Kvalitné trojvrstvové rúška boli [...]

Ako jednoducho ručne opraviť výstrih na dámskom oblečení

29.12.2020

Blúzka peknej marhuľovej farby, no s efektom „rozpáraného výstrihu“, teda bez obšitia či obnitkovania. Je to vecou vkusu, ja preferujem tradičné opracovanie, nejako sa mi viac hodí k office outfitu. Neopracované zakončenie látky som vo výstrihu iba ručne prichytila z vnútornej strany. Bola tam dvojitá látka, preto nie je na vonkajšej strane nič vidieť, všetky stehy sú z [...]

Bundestag v Berlíne, Spolkový snem

Berlín verzus Bonn. Druhé „hlavné mesto" stojí Nemcov milióny

08.05.2024 14:15

Aj keď sa Nemecko zjednotilo už v októbri 1990, spolková vláda má stále dve pracoviská. V Bonne dodnes sídli šesť zo 14 ministerstiev, druhé sídlo tam má i spolkový kancelár.

okresny sud, Bratislava II, Ba II, Drienova 5

Bombovú hrozbu bratislavským súdom poslal 25-ročný Myjavčan

08.05.2024 14:11

Zadržaný Nikolas H. sa ku skutku priznal.

keketi

Keketiho ministerstvo má po mesiacoch sídlo. Na 10 rokov si ho prenajme od J&T

08.05.2024 12:57, aktualizované: 13:57

Žiadne vyhovujúce priestory patriace štátu sa nájsť nepodarilo.

Evakuácia školy Senica

Vrátia sa deti vo štvrtok do škôl? Odpovedá štátna tajomníčka Kurilovská i rezort školstva

08.05.2024 12:29, aktualizované: 12:39

Podľa predbežných zistení polície išlo o kybernetický útok, respektíve indikátor hybridnej hrozby.

uniprasma

Foto blog o úprave oblečenia a doplnkov, recyklácií, tvorbe nových kúskov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 122390x
Priemerná čítanosť článkov: 3825x

Autor blogu