Založ si blog

Ako jednoducho ručne opraviť výstrih na dámskom oblečení

Blúzka peknej marhuľovej farby, no s efektom „rozpáraného výstrihu“, teda bez obšitia či obnitkovania. Je to vecou vkusu, ja preferujem tradičné opracovanie, nejako sa mi viac hodí k office outfitu. Neopracované zakončenie látky som vo výstrihu iba ručne prichytila z vnútornej strany. Bola tam dvojitá látka, preto nie je na vonkajšej strane nič vidieť, všetky stehy sú z vnútra iba na jednej vrstve látky. Otvárajúci sa výstrih bol upravený prišitím malého gombíka z vnútra, rozhodne je tým výstrih stabilnejší.

 

Letným kúskom je aj top, ktorý mal prišitú pozlátenú reťaz vo výstrihu. Nie je to môj štýl, no páčila sa mi svieža letná farba látky. Rozhodla som sa reťaz odpárať a kde ostali stopy po stehoch/ihle v podobe drobných dierok, tie boli odstránené ručným jemným zarovnaním vlákien pomocou hrotu ihly.

 

V- výstrih, ktorý  je vytvorený preložením dvoch dielov sa niekedy príliš otváral, jednoduchými stehmi na jednom mieste je na stálo zafixovaný. Pri pevnom zašití je potrebné zvážiť (vyskúšať vopred) obliekanie, aby to potom nebol problém.

 

Upravený neopracovaný výstrih

Vrchná fotka po úprave, spodná fotka pred úpravou

 

Po úprave

 

 

 

 

Odstránená reťaz z výstrihu

 

 

Upravený V-výstrih

 

Jednoduchá recyklácia

14.02.2021

Keď sú všetky obchody zatvorené, tieto rúška boli ušité zo starých bavlnených nohavíc. Dvoj aj trojvrstvové látkové rúška vznikli recykláciou, sú šetrnejšie k životnému prostrediu (v porovnaní s jednorázovými rúškami) a je možné ich vyprať aj jednoducho v práčke. Môžu byť aj kombinované s FFP respirátormi, aby ladili s outfitom. Pri oprave bundičky [...]

Rúška, aktuálna povinná súčasť outfitu

31.12.2020

V týchto krušných časoch, ktoré neočákavane v roku 2020 nastali, sa stali rúška potrebnou a každodennou súčasťou nášho vychádzania von či do práce. Prvé rúška som amatérky ušila ešte v marci a apríli, keď boli všetky obchody takmer zo dňa na deň zatvorené a musela som improvizovať a použiť naozaj iba doma dostupné materiály. Kvalitné trojvrstvové rúška boli [...]

Ako zmeniť šaty na pohodlné ľahkými úpravami

28.12.2020

Letné šaty s voľným výstrihom a ozdobnou sponou zmenené na jednoduché a pohodlné šaty. Výstrih na šatách bol pekný, keď som sa nehýbala. No vždy, keď som sa v šatách trochu nahla, voľne prehodená látka sa razom zmenila na veľký výstrih, ktorý zväčša ukázal viac ako som chcela. Necítila som sa v šatách pohodlne, nebavilo ma stále kontrolovať a upravovať [...]

Salma

Nebránime Izrael, ale seba, tvrdia Jordánci po zostrelení iránskych dronov. Princezná Salma v tom prsty nemala.

16.04.2024 16:33

Obrázky na sociálnych sieťach ukazujú kráľa Abdalláha ako zradcu s izraelskou vlajkou. A o jeho dcére, princeznej Salme, pilotke vzdušných síl, sa šíria dezinformácie, že zostrelila šesť iránskych bezpilotných lietadiel.

Petr Pavel

Pavel: Názory na zahraničnú politiku by nemali narúšať vzťahy Čechov a Slovákov

16.04.2024 15:52

Česko začiatkom marca v reakcii na postoj SR k vojne na Ukrajine odložilo česko-slovenské medzivládne konzultácie.

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

uniprasma

Foto blog o úprave oblečenia a doplnkov, recyklácií, tvorbe nových kúskov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 121301x
Priemerná čítanosť článkov: 3791x

Autor blogu