Založ si blog

Ako zmeniť šaty na pohodlné ľahkými úpravami

Letné šaty s voľným výstrihom a ozdobnou sponou zmenené na jednoduché a pohodlné šaty. Výstrih na šatách bol pekný, keď som sa nehýbala. No vždy, keď som sa v šatách trochu nahla, voľne prehodená látka sa razom zmenila na veľký výstrih, ktorý zväčša ukázal viac ako som chcela. Necítila som sa v šatách pohodlne, nebavilo ma stále kontrolovať a upravovať výstrih. Na vnútornú stranu šiat som preto prišila malé gombíky a úchytky na zapínanie, čím som časť voľnej látky napla. Výstrih je teraz stabilný a ani pri úplnom zohnutí sa, nie je vidieť, čo nechcem ukázať. Výstrih je možné upraviť aj pevnými stehmi bez gombíkov, ale výhodou gombíkov je, že je možné ich odopnúť a šaty sa tým ľahko žehlia. Odpárala som aj pozlátenú ozdobu, teraz sa šaty ľahko kombinujú aj so striebornými doplnkami.

 

Ďalšie šaty boli upravené z väčších šiat (ako je moja regulárna veľkosť) a skrátené ručnými šitím bez strihania či nutného obnitkovania. Voľné ležérne šaty sú ideálne na bežné nosenie doma počas teplých dní.

 

Tyrkysové letné šaty

Šaty po úprave

 

Šaty po úprave

 

Proces úpravy

 

Vpravo pred úpravou, vľavo po úprave

 

Spodná fotka výstrih pred úpravou,vrchná fotka výstrih po úprave

 

Spodná fotka vnútorná/zadná časť šiat, vrchná fotka pohľad na výstrih spredu

 

 

Voľné (oversize) letné šaty

 

Jednoduchá recyklácia

14.02.2021

Keď sú všetky obchody zatvorené, tieto rúška boli ušité zo starých bavlnených nohavíc. Dvoj aj trojvrstvové látkové rúška vznikli recykláciou, sú šetrnejšie k životnému prostrediu (v porovnaní s jednorázovými rúškami) a je možné ich vyprať aj jednoducho v práčke. Môžu byť aj kombinované s FFP respirátormi, aby ladili s outfitom. Pri oprave bundičky [...]

Rúška, aktuálna povinná súčasť outfitu

31.12.2020

V týchto krušných časoch, ktoré neočákavane v roku 2020 nastali, sa stali rúška potrebnou a každodennou súčasťou nášho vychádzania von či do práce. Prvé rúška som amatérky ušila ešte v marci a apríli, keď boli všetky obchody takmer zo dňa na deň zatvorené a musela som improvizovať a použiť naozaj iba doma dostupné materiály. Kvalitné trojvrstvové rúška boli [...]

Ako jednoducho ručne opraviť výstrih na dámskom oblečení

29.12.2020

Blúzka peknej marhuľovej farby, no s efektom „rozpáraného výstrihu“, teda bez obšitia či obnitkovania. Je to vecou vkusu, ja preferujem tradičné opracovanie, nejako sa mi viac hodí k office outfitu. Neopracované zakončenie látky som vo výstrihu iba ručne prichytila z vnútornej strany. Bola tam dvojitá látka, preto nie je na vonkajšej strane nič vidieť, všetky stehy sú z [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

uniprasma

Foto blog o úprave oblečenia a doplnkov, recyklácií, tvorbe nových kúskov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 121518x
Priemerná čítanosť článkov: 3797x

Autor blogu