Založ si blog

Šitie bez strihu: ako ušiť tričko

Z malého kúska látky som ušila tričko, jednoducho z dvoch dielov (predného a zadného), bez samostatných rukávov. Ako predloha poslúžilo iné vlastné tričko. Neštandardne som začala výstrihom, ak by sa mi nepodaril na prvý pokus, mala som možnosť ho ešte opraviť, prípadne celý strih mierne posunúť a ušiť výstrih znova. Našťastie, výstrih sa vydaril, žiadna úprava nebola potrebná, látka bola na konci odstrihnutá, prispôsobená optimálnej dĺžke trička.

Na záver je urobené sťahovanie na bokoch, ktoré je vo vnútri pevne uviazané (je možné ho kedykoľvek odviazať, prípadne odstrániť, ale zatiaľ som s viazaním spokojná). Z vnútornej strany sú na konci trička ušité kanáliky, v ktorých je uviazaná šnúrka (zo zvyšku inej látky). Látka nie je príliš krčivá, tričko je s viazaním na bokoch prané a následne aj žehlené.

 

 

Postup:

#šitie #bez strihu #tričko #urob si sám #jednoducho #móda

Jednoduchá recyklácia

14.02.2021

Keď sú všetky obchody zatvorené, tieto rúška boli ušité zo starých bavlnených nohavíc. Dvoj aj trojvrstvové látkové rúška vznikli recykláciou, sú šetrnejšie k životnému prostrediu (v porovnaní s jednorázovými rúškami) a je možné ich vyprať aj jednoducho v práčke. Môžu byť aj kombinované s FFP respirátormi, aby ladili s outfitom. Pri oprave bundičky [...]

Rúška, aktuálna povinná súčasť outfitu

31.12.2020

V týchto krušných časoch, ktoré neočákavane v roku 2020 nastali, sa stali rúška potrebnou a každodennou súčasťou nášho vychádzania von či do práce. Prvé rúška som amatérky ušila ešte v marci a apríli, keď boli všetky obchody takmer zo dňa na deň zatvorené a musela som improvizovať a použiť naozaj iba doma dostupné materiály. Kvalitné trojvrstvové rúška boli [...]

Ako jednoducho ručne opraviť výstrih na dámskom oblečení

29.12.2020

Blúzka peknej marhuľovej farby, no s efektom „rozpáraného výstrihu“, teda bez obšitia či obnitkovania. Je to vecou vkusu, ja preferujem tradičné opracovanie, nejako sa mi viac hodí k office outfitu. Neopracované zakončenie látky som vo výstrihu iba ručne prichytila z vnútornej strany. Bola tam dvojitá látka, preto nie je na vonkajšej strane nič vidieť, všetky stehy sú z [...]

Volodymyr Zelenskyj

Oligarcha, ktorý podporoval Zelenského, je podozrivý z prípravy vraždy

08.05.2024 22:04

Vlani Kolomojskému urobili domovú prehliadku a vzali do vyšetrovacej väzby pre ekonomickú trestnú činnosť.

Boeing 747

A opäť Boeing. Stroju sa pri pristávaní nevysunul predok podvozku

08.05.2024 21:18

Nikomu sa nič nestalo, nehodu ale vyšetruje turecké ministerstvo dopravy.

plenkovič

Chorvátsku bude vládnuť aj krajná pravica. Plenkovič sa dohodol s Penavom

08.05.2024 20:40

Hnutie za vlasť povedie ministerstvo poľnohospodárstva a aj nové ministerstvo demografie.

petr pavel

Rusko rozpútalo rovnako ničivú vojnu, akou bola druhá svetová, uviedol Pavel a citoval Havla

08.05.2024 19:43

Vojnu na Ukrajine označil český prezident za ťažkú skúšku nielen pre Európu.

uniprasma

Foto blog o úprave oblečenia a doplnkov, recyklácií, tvorbe nových kúskov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 122401x
Priemerná čítanosť článkov: 3825x

Autor blogu