Založ si blog

Šitie bez strihu: červené letné šaty a tričko

Keď ešte cestovanie bolo zábavou, kúpila som si v lete pred rokom počas výletu do zahraničia červenú látku. Bežne si ľudia kupujú suveníry, ale našli sme aj unikátny obchod s látkami priamo v historickom centre jedného hlavného mesta. Prekvapivo v danom obchode s látkami neboli žiadne cenovky a ja sa nedokážem ubrániť pocitu, že cena pre mňa bola vyššia, keďže som bola turistka. Celkovo boli ceny v danej krajine nižšie, či už v reštauráciách, potravinách alebo v ubytovacích službách, ale látku som kúpila mierne drahšiu ako u nás. Napriek tomu mám pekné spomienky na výlet a horúce leto vždy, keď si oblečiem šaty. Nepoužila som žiadny originálny strih, vrchná časť šiat bola vystrihnutá podľa obľúbeného trička a spodná časť podľa iných šiat z podobného materiálu.

Látky bolo dostatok aj na nové tričko, ktoré plne nahradilo obľúbené, no už obnosené tričko. Pohodlný strih staršieho trička bol predlohou pre novú variáciu topu.

 

Letné šaty

 

 

Tričko

 

 

Jednoduchá recyklácia

14.02.2021

Keď sú všetky obchody zatvorené, tieto rúška boli ušité zo starých bavlnených nohavíc. Dvoj aj trojvrstvové látkové rúška vznikli recykláciou, sú šetrnejšie k životnému prostrediu (v porovnaní s jednorázovými rúškami) a je možné ich vyprať aj jednoducho v práčke. Môžu byť aj kombinované s FFP respirátormi, aby ladili s outfitom. Pri oprave bundičky [...]

Rúška, aktuálna povinná súčasť outfitu

31.12.2020

V týchto krušných časoch, ktoré neočákavane v roku 2020 nastali, sa stali rúška potrebnou a každodennou súčasťou nášho vychádzania von či do práce. Prvé rúška som amatérky ušila ešte v marci a apríli, keď boli všetky obchody takmer zo dňa na deň zatvorené a musela som improvizovať a použiť naozaj iba doma dostupné materiály. Kvalitné trojvrstvové rúška boli [...]

Ako jednoducho ručne opraviť výstrih na dámskom oblečení

29.12.2020

Blúzka peknej marhuľovej farby, no s efektom „rozpáraného výstrihu“, teda bez obšitia či obnitkovania. Je to vecou vkusu, ja preferujem tradičné opracovanie, nejako sa mi viac hodí k office outfitu. Neopracované zakončenie látky som vo výstrihu iba ručne prichytila z vnútornej strany. Bola tam dvojitá látka, preto nie je na vonkajšej strane nič vidieť, všetky stehy sú z [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

uniprasma

Foto blog o úprave oblečenia a doplnkov, recyklácií, tvorbe nových kúskov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 32
Celková čítanosť: 121705x
Priemerná čítanosť článkov: 3803x

Autor blogu